تبلیغات
انقلاب قرآنی| پاره‌ای از شاگردان راستین آیة الله العظمى دکتر محمد صادقى تهرانى - نمونه تحمیلات شیعه و اهل سنت

انقلاب قرآنی| پاره‌ای از شاگردان راستین آیة الله العظمى دکتر محمد صادقى تهرانى

با هم در جستجوی حقیقت و رسیدن به آرامش عقیده...|هم چنین این جا محل نشر اخبار و نظرات حقیقی آیت الله صادقی است

تحمیلات شیعه و اهل سنت بر قرآن کریم

حوزه های علوم دینی که در طول هزار و اندی سال به گمان خود متعهد به رفع نیازهای علمی و معنوی جامعه شیعی و اهل سنت شده اند ، در واقع با روش های غیر عقلانی و غیر قرآنی خود به نیت خدمت اسلام ، کاری دگر انجام داه اند! ؛ البته منظور ما بی احترامی به شأن علماء نیست و می دانیم که اگر نیت آنها خدمت به اسلام عزیز بوده نزد خدا مقبول است اما اگر آگاهانه یا از روی قصوری که مبنایش تقصیر بوده باشد کتاب خدا را مهجور کرده باشند ، نمی توانیم از این آیه بگذریم که: الذین یکتمون ما انزلنا من البینات و الهدی من بعد ما بیّناه للناس فی الکتاب اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللّاعنون –آل عمران – «محققا کسانی که پنهان می دارند آنچه را فرو فرستادیم از آیات روشن و هدایت ، پس از آنکه در کتاب (قرآن) برای مردم آشکار کردیم ، ایشان را خدا و تمامی لعنت کنندگان لعنت می کنند ...»

شاید بپرسید مگر چنین چیزی می شود؟؟؟ آیا علماء در این همه مدت هیچ کدام نفهمیده اند و یکی پیدا شده و فهمیده؟

پاسخ خیلی آسان است : حوزه های علمیه شیعه که قرآن را ظنی الدلالة دانسته و و مبنای فتوایشان این بوده (ظنی الدلالة بودن قرآن کریم یعنی کتاب الله فهمیدنی نیست مگر برای معصوم!) و در حقیقت کتاب الله را از کار انداخته اند ، روش و منششان تحمیل دیگر مطالب به قرآن بوده و مشخص است که نتایجی خلاف ظاهر قرآن به دست می آورند ، در ثانی رابطه علماء با این مطالب دو حالت دارد : یا در کتبشان بحث کرده اند ولی توجهی به نظر قرآنی نگذاشته و بر آن دیدگاه خود را تحمیل کرده اند که نقدش می کنیم یا در کتب خود ذکر نکرده اند که معلوم است مطلب را نفهمیده اند.

حوزه های علمیه اهل سنت هم که مبنایشان بر اطاعت اهل بیت نیست اما قرآن را ظنی الدلالة در نظریات نمی دانند ، نظر علمای چهار گانه و خلفای سه گانه خود را به قرآن تحمیل می کنند و ابراز می دارند که آنها بهتر از ما می فهمیده اند در حالی که قرآن بیانا للناس است نه لأفراد مشخص!!! و یا از روی تعصب به مذهب ، مطالب قرآنی را در برابر حدیث کنار می زنند ؛ کاری که علمای شیعه هم به آن مبتلایند!

البته دلایل زیاد دیگری هم هست که مجال بازگوییشان نیست ولی برای طالب آن آماده کرده ایم...

نمونه تحمیلات علمای شیعه به طور خلاصه : بنابر حدیثی ، کلمه حُرِّمَ را در آیه حرِّم ذلک علی المومنین تاویل به کره می برند در حالی که قرآن در نهایت فصاحت و بلاغت است ، با وجود 30 آیه قرآنی که زکات را در همه اموال می داند بنابر حدیثی که ضمناً مشکل سندی هم دارد زکات را منحصر در نه چیز می دانند ، با وجود اینکه خدای متعال فرموده: إن اکرمکم عند الله اتقاکم ملاک برتری را سیادت ، نژاد و غیره هم می دانند ، با وجود اینکه خدای متعال نشانه صاحبان عقل را در شنیدن اقوال و انتخاب بهترین انها می دانند (الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه اولئک ...) گفته اند که باید در احکام تقلید بی چون و چرا و کورکورانه از علماء کرد که البته اهل سنت نیز به همین قائل هستند (آیت الله صادقی در رساله خود دلایل احکام را به صورت اقناع کننده آورده و بر مبنای قرآن گفته است که باید با دلایل احکام الهی را انجام داد و تقلید را پرسش تعریف کرده اند) و هم چنین با وجود اینکه قرآن تنها ملاک قبول قول را احسن بودن آن دانسته علماء برای تقلید در احکام هم ملاک هایی چون مرد بودن ، حلال زاده بودن ، مکلف بودن و ... شمرده اند در حالی که تنها ملاک ، تقوی و علم است! ، با وجودی که قرآن {در آیات زیادی}  صراحت دارد در اینکه پیامبر فقط رسول است و دخالتی در ایجاد احکام ندارد ایشان را مشرِّع می دانند و مطالب بی ارزش زیادی را نسبت به این وجود شریف داده اند و ...

نمونه تحمیلات علمای اهل سنت : در حالی که در قرآن کریم صراحتاً به صیغه موقت جواز داده شده بنابر حدیث خلیفه عمر ازدواج متعه را حرام می دانند و قرآن را با سخن غیر قرآن نسخ می کنند در حالی که از خود پیامبر در قرآن نقل شده که : إن أتّبعُ إلا ما یُوحی!!! {شیعه نیز قرآن را با منقولات از پیامبر و ائمه نسخ می کند در حالی که باید به علت مخالفت با قرآن عقیده به جعل این احادیث داشته باشد} ، در حالی که قرآن کریم صراحت به وجوب خمس کرده آن را مستحب می دانند ، با وجود اینکه قرآن صراحت دارد بر مسح پاها در مسئله وضو آنها اقدام به شستن پاها می کنند ، با این حال که آیه 23 سوره فاطر صراحت به وراثت علمی و ... اهل بیت گرامی پیامبر دارد آنان مسئله امامت و وراثت علمی را به اهل بیت نسبت نمی دهند ، با وجود اینکه صراحت دارد بر مسئله توسل ، بعضی از آن ها این مسئله را منکر هستند ، با این حال که قرآن کریم شرط صدق نماز جماعت را معیت عنوان کرده (و ارکعوا مع الراکعین) آنها از هر جایی اقتدا به امام جماعت می کنند و...

تحمیلات بیش از اندازه زیاد است و إن شاء الله تمام آنها را در قالب مقالاتی در همین وبلاگ مورد بررسی قرار خواهیم داد

و علی الله قصد السبیل و منها جائر 

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست‌ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :